Poland. Business Forward (Marka Polskiej Gospodarki)

Poland. Business Forward (Marka Polskiej Gospodarki)

Biblioteka identyfikacji wizualnej Marki Polskiej Gospodarki

1.
Księga znaku
Księga znaku

Księga znaku zawiera opis znaku, warianty stosowania, poprawne praktyki i szerokie omówienie atrybutów marki.

Księga znaku zawiera:

  • Logotyp
  • Kolorystyka
  • Typografia
  • Znakowanie
  • Znakowanie Brand Hub
  • Oznakowanie stoiska
  • Oznakowanie stoiska Brand Hub
  • Oznakowanie stoiska dla przedsiębiorcy


Wersje znaku pozytywowe

Wersje pozytywowe należy stosować w druku na tłach białych i jasnoszarych, nigdy jednak ciemniejszych niz K10 (CMYK) a w nośnikach cyfrowych odpowiednio 237.237.237 (RGB).

Wersje pozytywowe można stosować również w produkcji na tłach przezroczystych, upewniwszy się, że wersja pozytywowa gwarantuje odpowiednią czytelność znaku.

Logotyp jednowierszowy
Logotyp dwuwierszowy
Logotyp z nazwą sektoru
(wszystkie warianty sektorów)
DLA MONITORÓW
DO DRUKU
Wersje znaku mieszane

Wersje mieszane należy stosować na czerwonym tle. Wersje mieszane można stosować również w produkcji na tłach przezroczystych, upewniwszy się, że wersja mieszana gwarantuje odpowiednią czytelność znaku.

Logotyp jednowierszowy
Logotyp dwuwierszowy
Logotyp z nazwą sektoru
(wszystkie warianty sektorów)
DLA MONITORÓW
DO DRUKU
Wersje znaku negatywowe

Wersje negatywowe należy stosować w druku na tłach czarnych lub ciemnoszarych, nigdy jednak jaśniejszych niż K90 (CMYK) a w nośnikach cyfrowych odpowiednio 60.60.60 (RGB).

Wersje negatywowe można stosować również w produkcji na tłach przezroczystych, upewniwszy się, że wersja negatywowa gwarantuje odpowiednią czytelność znaku.

Logotyp jednowierszowy
Logotyp dwuwierszowy
Logotyp z nazwą sektoru
(wszystkie warianty sektorów)
DLA MONITORÓW
DO DRUKU
Wersje znaku monochromatyczne pozytywowe

Wersje pozytywowe nalezy stosować w druku na tłach białych i jasnoszarych, nigdy jednak ciemniejszych niż K10 (CMYK) a w nośnikach cyfrowych odpowiednio 237.237.237 (RGB).

Logotyp jednowierszowy
Logotyp dwuwierszowy
Logotyp z nazwą sektoru
(wszystkie warianty sektorów)
DLA MONITORÓW
DO DRUKU
Wersje znaku monochromatyczne negatywowe

Wersje negatywowe należy stosować w druku na tłach czarnych lub ciemnoszarych, nigdy jednak jaśniejszych niż K90 (CMYK) a w nośnikach cyfrowych odpowiednio 60.60.60 (RGB). Nie należy reprodukować na mediach transparentnych.

Logotyp jednowierszowy
Logotyp dwuwierszowy
Logotyp z nazwą sektoru
(wszystkie warianty sektorów)
DLA MONITORÓW
DO DRUKU
Wersje znaku achromatyczne

Wersje achromatyczne służą wyłącznie do reprodukcji achromatycznych na tłach w kolorach odpowiednio: białym dla wersji pozytywowych i czarnym dla wersji negatywowej. Dopuszcza się również użycie logotypu w wersji negatywowej na zdjęciach.

Dopuszcza się warunkową reprodukcję na mediach transparentnych, jeśli inne użycie innych wersji nie zapewnia odpowiedniej czytelności.

Logotyp jednowierszowy
Logotyp dwuwierszowy
Logotyp z nazwą sektoru
(wszystkie warianty sektorów)
DLA MONITORÓW
DO DRUKU


Oznakowanie UE – wersja ENG

Pasek logotypów unijnych, przygotowany zgodnie z wytycznymi:

https://www.nowoczesnagospodarka.gov.pl/media/111705/KTW_marki_FE_2021-2027.pdf

Wersja kolorowa, logotyp Poland. Business Forward
Wersja kolorowa, logotyp Ministerstwa Rozwoju i Technologii
Wersja czarno-biała, logotyp Poland. Business Forward
Wersja czarno-biała, logotyp Ministerstwa Rozwoju i Technologii


Oznakowanie UE – wersja PL

Pasek logotypów unijnych, przygotowany zgodnie z wytycznymi:

https://www.nowoczesnagospodarka.gov.pl/media/111705/KTW_marki_FE_2021-2027.pdf

Wersja kolorowa, logotyp Poland. Business Forward
Wersja kolorowa, logotyp Ministerstwa Rozwoju i Technologii
Wersja czarno-biała, logotyp Poland. Business Forward
Wersja czarno-biała, logotyp Ministerstwa Rozwoju i Technologii


3.
Kolorystyka
Kolory podstawowe

Paleta w wersji podstawowej to cztery kolory: biel, czerwień, czerń oraz szary.

Obok wyspecyfikowane wartości dla ważnych systemów kolorystycznych.

Black
CMYK
0.0.0.100
HEX
#000000
RAL
9005
50% Gray
CMYK
0.0.0.50
HEX
#808080
RAL
9006
Pantone
8421 C
Red
CMYK
14.100.81.0
HEX
#CE0E2D
RAL
3020
Pantone
186 C / U
White
CMYK
0.0.0.0
HEX
#FFFFFF
RAL
9003


4.
Typografia
Krój podstawowy

Averta
Geometryczny krój bezszeryfowy

Projektant:
Kostas Bartsokas
Intelligent Design

Krój dostępny odpłatnie online.

Krój alternatywny

Poppins
Geometryczny krój bezszeryfowy

Projektant:
Jonny Pinhorn
Ninad Kale

Krój dostępny bezpłatnie online.

Krój systemowy

Arial
Krój bezszeryfowy (Windows)

Projektant:
Robin Nicholas
Patricia Saunders



5.
Znakowanie

Wszystkie warianty znakowania ze szczegółowym omówieniem znajdziesz w Księdze Znaku.

Przykłady znakowania
Materiały online

Szablon prezentacji PowerPoint

Wszystkie warianty oznakowania stoiska ze szczegółowym omówieniem znajdziesz w Księdze Znaku.

 Podstawowe typy stoisk
Stoisko wyspowe z kasetonem

Stoisko zabudowane z 2 stron z kasetonem

Stoisko piętrowe z tarasem
Dwa warianty oznakowania stoiska
Rekomendowany wariant A do znakowania wykorzystuje grafikę w formie fotograficznych modułów.

Możemy je umieszczać na dużych formach, by podkreślić tematykę wydarzenia.

W przypadku niemożliwości wykorzystania zdjęć, stosujemy graficzne czerwone aple dla przełamania bieli i zróżnicowania efektu (wariant B).
 Wytyczne dla partnerów (Brand Hub/działanie 2.26 FENG)


Dwa warianty oznakowania stoiska
Wizualizacje przedstawiają przykładowe oznakowanie stoiska wystawienniczego z wykorzystaniem znaku Poland. Business Forward oraz logoty­pów unijnych.

Rekomendowany wariant A do znakowania wykorzystuje grafikę w formie fotograficznych modułów.

Możemy je umieszczać na dużych formach, by podkreślić tematykę wydarzenia.

W przypadku niemożliwości wykorzystania zdjęć, stosujemy graficzne czerwone aple dla przełamania bieli i zróżnicowania efektu (wariant B).

 Wytyczne dla przedsiębiorców (Brand Hub/działanie 2.25 FENG)
Wizualizacje przedstawiają przykładowe oznakowanie stoiska wystawienniczego przedsiębiorcy z wykorzystaniem znaku Poland. Business Forward jedno- lub dwuwierszowego oraz logoty­pów unijnych.
Logotyp dwuwierszowy:
Logotyp jednowierszowy:
7.
Oznakowanie stoiska
Expo 2025 Osaka, Kansai

Wszystkie warianty znakowania stoiska w ramach działania 2.25 FENG EXPO 2025.

Wytyczne dla przedsiębiorców (BrandHub/działanie 2.25 FENG EXPO 2025)
Stoisko z logo udziału Polski w Expo

Stoisko z logo udziału Polski w Expo oraz sygnetem

Stoisko z logo udziału Polski w Expo oraz QR kodem
Stoisko z logo udziału Polski w Expo oraz sygnetem i QR kodem
Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.
ul. Krucza 50
00-025 Warszawa
www.paih.gov.pl

Serwis PAIH24: +48 22 334 99 55
Kontakt PAIH24: paih24@paih.gov.pl

Koordynator projektu: katarzyna.antosik@paih.gov.pl
Polska Agencja Inwestycji i Handlu